Fredag!

Slutade 12 idag!

Hämtade storskrutten först, brukar göra det på fredagar  när jag slutar 12 då det är ända dagen då Mattis slutar tidigt. De andra veckordagarna när jag slutar tidigt så hämtar jag Line först eftersom mattis går till14 de andra dagarna. Skönt att hämta honom utan lillasyster. Tror att han tycker det är mysigt.Men idag ville han ha med en kompis hem och ville såklart vara kvar på gården medan jag hämtade Line.
Hem efter och grabbarna fick gå hem, stolta de blir när de går själva! Men vill inte att de går över övergångsstället själva så jag mötte upp dem där! De är så duktiga! Min storaplutt har blivit så stor. Mamma är inte lika rolig längre utan det är kompisarna som gäller för Mathias nu...Lite tråkigt ibland men samtidigt kul!  Men jag känner att det är dags att göra en mamma-mattis dag, bara vi utan Line! Hmm...får se vad det blir, ska fundera ut något!
När alla hade kommit in så ville de ha mellis, såklart minlunch fick vänta yttligare 30min, suck, var så hungrig kl var nästan 14 och hade bara ätit 2 knäckebrödskivor och drukit 1 kopp te påhela dagen. Snurrig blir manockså, usch.
Känndes genast bättre efter lite mat i magen och fuskade med  1 glas cola.
16.30 gick kompisen hem och jag och Mattis åkte till simskolan. Han 'är duktig men lite lat såhanfuskar då han har chansen och går på botten,fuskisen...Men men han kommer väl snart på att han bara förlorarpå det själv.

Bild på prinsen sen i våras.


Kommentarer
Postat av: Birgitta Linderoth

Jäpp, lillkillen börjar bli stor! Men spelar ingen roll hur stor han blir, mamma behövs alltid ändå och du är en toppen mamma! Trevlig helg!

2008-10-11 @ 11:23:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0